Rejestracja bezrobotnych w czasie obowiązywania stanu epidemii

Print Drukuj
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się bez osobistego stawiennictwa w Urzędzie w następujący sposób:
 
I.
Można skorzystać z pełnej elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy z podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP.
 
Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej, dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji:
 
- świadectwa ukończenia szkoły/dyplomy potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje,
- świadectw pracy i zaświadczeń o okresach wykonywania pracy,
- dokumentu stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac,
- orzeczenia o rodzaju i stopniu niepełnosprawności w przypadku osób niepełnosprawnych
 
oraz opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Dokonując w ten sposób rejestracji status osoby bezrobotnej zostanie przyznany z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji.
 
II.
Druga forma rejestracji odbywa się na podstawie:
 
1. Danych zawartych w przesłanym formularzu elektronicznym;
2. Dokumentów załączonych do formularza elektronicznego:
 
- świadectwa ukończenia szkoły/dyplomy potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje,
- świadectw pracy i zaświadczeń o okresach wykonywania pracy,
- dokumentu stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac,
- orzeczenia o rodzaju i stopniu niepełnosprawności w przypadku osób niepełnosprawnych
 
3. Danych zawartych w dostępnych rejestrach;
 
4. Informacji przekazanych w rozmowie telefonicznej z pracownikiem powiatowego urzędu pracy przez osobę ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy.
 
W przypadku tej formy rejestracji nabycie statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy następuje w dniu przeprowadzenia rozmowy telefonicznej przez pracownika Urzędu z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy.


W związku z powyższym w formularzu elektronicznym  niezbędne jest podanie aktualnego nr telefonu. 


W przypadku braku wskazania numeru telefonu i braku możliwości kontaktu pracownika z osobą, która złożyła wniosek - rejestracja nie będzie możliwa.


Aby skorzystać z tej formy rejestracji należy za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl należy wybrać z usług elektronicznych urzędów pracy opcję zarejestruj (rejestracja/wyrejestrowanie osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy), następnie ikonę zgłoszenie do rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy (KRB)
 
 
 
 
Informacje o publikacji dokumentu